Hvorfor skal jeg ikke tro på Jesus? Fire grunner for kristen tro (Podcast)


Det finnes flere gode og intellektuelle grunner for den kristne troen på Gud. Men mange mennesker har nesten ingen kunnskap om dem. Her er fire grunner til å tro:

1) Noen må ha skapt universet / forårsaket Big Bang. (Hva annet står bak?)

2) Livet mitt er meningsfullt. (Ja, dette er faktisk en filosofisk grunn til å tro på Gud!)

3) Diagnosen og løsningen på menneskets grunnleggende problem. (Bibelen gir en svært realistisk beskrivelse av hva det vil si å være menneske, og den kamp og de utfordringer vi møter. Samtidig forkynner den gode nyheter om hva Jesus har gjort og kan gjøre for deg...)

4) Bibelens overraskende enhet og historiske troverdighet. (Bibelen er nok mer troverdig enn folk ofte er klar over...)


I talen "Gode grunner til å tro", som ble holdt i Pinsekirka Filadelfia Ålesund den 5.september 2021, snakker jeg om disse fire grunnene. Talen er tilgjengelig som podcast og varer i 39 minutter. Den kan høres her: 

https://www.stitcher.com/show/pinsekirka-filadelfia-alesund/episode/johndaniel-andersen-gode-grunner-til-a-tro-86574000#Stitcher


For mer om den rasjonelle siden ved den kristne troen med et kortfattet svar på den vanligste innvendingen ("det ondes problem"), les Styrken ved et kristent verdensbilde.

Les også: Hva skal jeg gjøre for å bli frelst? - Bibelens enkle svar på et eksistensielt spørsmål