Vet du hvorfor Jesus døde på korset? (Evangeliet på 1-2-3-4)

 



Vi har et kors i flagget. Vet du hva det betyr eller hvorfor Jesus døde på korset?
 

1) Gud elsker oss
«For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.» (Joh 3,16)


2) Menneskers største problem er synd
«Det finnes ikke én som er rettferdig […] for alle har syndet og mangler Guds herlighet.» (Rom 3,12-23)


3) Jesus døde for våre synder
«For først og fremst overga jeg til dere det jeg selv har tatt imot, at Kristus døde for våre synder etter skriftene, at han ble begravet, at han sto opp den tredje dagen etter skriftene.» (1 Kor 15,3-4)


4) Vi må vende om fra vår synd og tro på Jesus
Og Jesus sa: «Tiden er inne, Guds rike er kommet nær. Vend om og tro på evangeliet!» (Mark 1,15)


 Vil du si JA til Jesus?
«For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. Med hjertet tror vi så vi blir rettferdige, med munnen bekjenner vi så vi blir frelst. Skriften sier: Ingen som tror på ham, skal bli til skamme. For her er det ikke forskjell på jøde og greker. Alle har samme Herre, og han er rik nok for alle som påkaller ham. Hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst.» (Rom 10,9-13)


Jesus Kristus, jeg ber til deg nå. Takk for at du elsker meg og døde for mine synder. Tilgi meg! Jeg omvender meg fra min synd, og tar imot deg som min Herre og Frelser! Takk for at du i dag gjør meg til et Guds barn. Amen


Om du har bedt denne bønnen ærlig og oppriktig, sier Bibelen at du er blitt et Guds barn. Nå har du også fått en ny familie (kirken). I dag begynner et nytt liv sammen med Jesus!

«Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.» (Joh 1,12)

«Derfor, om noen er i Kristus, da er han en ny skapning, det gamle er forbi, se, alt er blitt nytt.» (2 Kor 5,17)


For mer informasjon om Jesus, livet som kristen, og om kirke: